Matematikle Barışı-yorum

Matematikle barış yapma zamanı..

  • Matematigi Sevdiren Adam bütün içeriğiyle www.matematigisevdirenadam.com adresine taşınmıştır.

Ezbersiz Çarpım Tablosu

Posted by matematiklebarisiyorum Haziran 13, 2007

Ezbersiz çarpım tablosu !!!

Merhaba Matematiği Sevdiren Adam Dostları Sitemizdeki Yazıların büyük çoğunluğu Yeni Web Sitemiz : http://www.matematigisevdirenadam.com  ’ a taşınmıştır.Yakında bu eski sitemiz tamamen kapatılacaktır. Yeni sitemize de bekler , başarılar dileriz.

BİLECİK (İHA) – “Matematikle Barışıyorum” adlı kitabın yazarı Necip Güven, çarpım tablosunun ezbersiz daha kolay öğrenilebileceğini söyledi.

Son zamanlarda gündeme gelen ezbersiz eğitim projesini sonuna kadar desteklediğini belirten eğitimci – yazar Necip Güven, projede çarpım tablosu ile ilgili ifadelere dikkat çekerek, öğrencilik ve 24 yıllık eğitimcilik hayatında çarpım tablosunu öğrenmek için yüzlerce yol olduğunu keşfettiğini, bu yollardan en kötüsünün ise ezberleyerek öğrenme olduğunu söyledi. Son yıllarda öğrencilerin çarpım tablosunu ezbersiz de öğrenebileceklerini, bunun daha çabuk ve kolay olduğunu ispatlayan çalışmalar yaptığını anlatan Güven, kendisine, ürünlerini daha çok satmak için yarışan TV ve radyo reklamcıları ile firmaları model aldığını bildirdi.

Yıllardır öğrencilerin çarpım tablosunu neden zor öğrendikleri veya öğrenemedikleri sorusuna cevap aradığını ifade eden Güven, “Çarpım tablosunu ezbere öğrenmek ve öğretmek, matematik eğitiminin ayağındaki deve dikenine benziyor. Bu dikeni çıkarmaya kararlıyım. Bu konu ile ilgili bir kitap hazırlığı içerisindeyim. Matematik korkusunu yenmek ve matematikte başarılı olmak isteyenler bana necipguven2003@mynet.com mail adresinden ulaşabilir” dedi

DUYURUDUR !!!

1-ANNELER-BABALAR;ÖĞRENCİLER  MÜJDE !

 ÇARPIM TABLOSU EZBERİ ÇİLESİNE SON!

ÇARPIM TABLOSU EZBERİNE PAYDOS !

PRATİK YÖNTEMLERLE ÇARPMA ÖĞRETİMİ VE DÖRT İŞLEM  

Ülkemizde ezbere karşı savaş açan eski kültür bakanlarından Tınaz Titiz 2008 yılında yaptığı bir söyleşide eğitimde ezbere karşı çıkarak özetle ‘’Ezber, kimilerine göre yetenek, kimilerine göre de bir zeka göstergesi. Benim için ise toplumun her tarafına sirayet etmiş bir kanser türü.Üstelik sistemin ezber üzerine kurulması insanların sorun çözme kabiliyetlerini köreltiyor ve onları öğrenilmiş çaresizliğe itiyor, düşünmeye olan ihtiyacı öldürüyor.’’ diyor.

Hatta Tınaz Titiz öğrenmede ezberci sisteme eleştirisini bir adım daha ileri götürerek bu sistemi uygulamanın zihinsel taciz olduğunu ileri sürüyor.

 Daha geniş bilgi  için bakınız ‘’ Beyni Körelten, Düşünmeyi Öldüren Kanser : EZBER ‘’ 

Ayrıca öğrenim hayatının başlarında bu ezber illetine matematikte  ve çarpım tablosunda başvurduğunda yanlışın zararları çok önemli sorunlara neden oluyor.

Bu nedenle bu konuda öğretmenlik yaptığım yıllarda Çarpım Tablosunu ezberleme dışında kolay öğretim sistemleri üzerine çalışmalarım 2000’li  yılların başında olumlu meyvelerini vermeye başladı.Nihayet 2009 yılında bu sistemi daha da geliştirerek Çarpım Tablosunu daha hızlı,daha çabuk ,daha kolay ve ezbersiz öğretimin yollarını gösteren çalışmayı tamamladım.

Kitabı bastırmakta ve sponsor bulmakta yaşadığım sorunlar yüzünden ezbersiz Çarpma Öğretimi çalışmamı kendi imkanlarımla bir kitapçık haline getirerek annelerimiz ve çocuklarını yaşadıkları büyük bir sıkıntıdan kurtarmak istiyorum.

Açıklamamı Tınaz  Titiz Hocamın ezberle ilgili söyleşisini sonlandırırken söylediği ‘’ Bugün gerçekten ortaya çıkan sosyal inovasyonlar, yenilikler, değişik fikirler bu sistemin şekillendiremediği insanlar tarafından geliyor. 15 milyon öğrencinin bulunduğu bir sistemde Milli Eğitim Bakanlığı’na sorumluluk yüklemek de çok zor. Asıl sorumluluk anne-babalara düşüyor. Oturup düşünmeleri gerekiyor: “Ben her şeyimi çocuğumun eğitimi için harcıyorum, ama zihinsel tacize uğramadan özgür olabilmesi için bana düşen görevler neler?” Okuldaki insanlar, devletin kendilerine vermiş olduğu müfredatı oradaki çocuklara öğretmekle yükümlü. İçlerinde 3-5 tane meraklı öğretmen varsa da bu anne-babayı ardışık sorumluluktan kurtaramaz. Anne-babalara, toplumun kanaat önderlerine ve onların örgütlediği STK’lara önemli görevler düşüyor.” görüşüne aynen katılıyor yaptığım çalışmayı anne-babaların ilgisini , eğitime duyarlı çevrelerin sponsor olarak, Çarpma Öğretiminin doğru sistemlerle ne kadar kolaylaştırılabileceğini göstermek için de Sivil Toplum Kuruluşlarının aracılığıyla düzenleyeceği etkinliklerle vereceği desteği bekliyorum. 

Son söz olarak temelleri ezber üzere kurulmuş bir matematik öğretimini çocuklarımızın severek kabullenmesi, annelerin çocuklarına kolayca yardım etmesi mümkün olmayacaktır. Bu yüzden evlerimiz anneler-babalar ve çocuklar için tam bir ‘’Matematik  İşkence Evleri’’ ne dönüşecektir.

İlk kitabım ‘’Matematikle Barışıyorum’’ kitabımın ilk baskısını çıkardığım 2004 yılından bu yana toplumun her kesiminden ‘’ Çarpma Öğretimi ‘’ ile ilgili yardım çağrıları hatta bazen de acil yardım çığlıklarına maruz kalıyordum.

Ülkemizde bu konuda müstakil olarak yazılmış bir kaynak olmadığı için kısıtlı şekilde yardımcı olabiliyordum.

Nihayet şubat ayında bu sorunu kökünden çözmek için kitap yazım çalışmasına başladım.Şubat sonunda kitabı bitirdim. Kitabı bastırmak için sponsor arama çalışmalarım mevcut kriz ortamında mümkün olmaması üzerine tekrar gözden geçirerek kendi imkanlarımla kitapçık haline getirmek zorunda kaldım.

İlerde kitabı basacak sponsor bulununcaya kadar isteyen anne-baba , öğrenci vb. PRATİK YÖNTEMLERLE ÇARPMA ÖĞRETİMİ VE DÖRT İŞLEM kitapçığını  ücret karşılığı   göndereceğiz.

Çalışmalarımızda konularla ilgili başvurduğumuz bilimsel kaynakları ve referans  yazılarını kitabımıza alarak hacmini arttırmamak için bölüm sonlarına ‘’Ek Okuma Listesi ‘’  olarak ekledik. ( 64 Adet )

EZBER ÖLDÜ; BUYRUN CENAZE NAMAZINA KİTABI TANITIMI

( PRATİK YÖNTEMLERLE ÇARPMA ÖĞRETİMİ VE DÖRT İŞLEM )

 

BİRİNCİ BÖLÜM:

1- SİSTEM DÜŞÜNCESİ VE MATEMATİK (Basri KÖSELER / Mak.Yük. Müh./ MBA

2- ÖNSÖZ

3- BU SİTEDE ÇARPIM TABLOSU EZBERİ YASAKTIR !

4- ÇARPIM TABLOSU !!! (Şiir ), KARGA İLE SÜRAHİ, MANTIK NE ÖĞRETİR?

KÖPRÜ KURAN ADAM

5- BÖYLE BİR KİTABA İHTİYAÇ VAR MI?

6- BİR DOKUN BİN AH İŞİT !

7- NECİP HOCA KURTAR BİZİ EZBERDEN !

8- ANNEM EZBERLE DEDİ, ÇARPIM TABLOSU EZBERİ ÖMRÜMÜ YEDİ !

9- BU KİTABI KİMLER İÇİN YAZDIM?

10- MATEMATİKTE ÇANLAR KIZLAR İÇİN ÇALIYOR!

11- GELİN HERKES ÇARPIM TABLOSUNU KOLAY ÖĞRENSİN

12- ÇARPIM TABLOSUNU ÖĞRETEMEDİK AMA ATAM HALA İZİNDEYİZ

13- EZBER KURBANLARI ! A- ÇARPIM TABLOSU ÇARPAR (Prof. Dr. Necmi GÜRSAKAL ) B- ÇARPIM TABLOSU İLE BOĞUŞUYORUM ( Yonca TOKBAŞ )

C-“HANİ HER ŞEY OYUNDU” ( P.D ) D- BENİ, ÇARPIM TABLOSU ÇARPTI!!! ( Canten KAYA )

14- EZBER KURBANLARI EK OKUMA  LİSTESİ

15- ÖĞRENMENİN BİR NUMARALI DÜŞMANI : EZBER,EZBER; EZBER !

16- ÇARPIM TABLOSU HABERLERİ VE HABERLERE DİĞER SİTELERDE YAPILAN YORUMLAR

17- ELEŞTİRİ KOLAYCILIĞI ! , ELEŞTİRİ YAPMAK ÇOK KOLAYDIR !

18- MATEMATİKTE VE EĞİTİMDE EZBERİN KÖKÜNÜ KAZIMALIYIZ

19- KONUŞAN PARMAKLAR PROJESİNİN DOĞUŞ HİKAYESİ

20- ÇARPMA VE BÖLME ÖĞRETİMİNDE PARMAKLAR SERBEST !!!

21- EZBERLE SAVAŞAN YALNIZ ADAM

22- ÇARPMA ÖĞRETİMİNDE MADALYONUN TERS YÜZÜ

A- ÖĞRETMENE HİÇ İNANMAMIŞTIM !B-KIZIMIN OYUNLARI BİLE DEĞİŞTİ !

C- EN ZOR DERS  MATEMATİK D- ENDİŞELERİM BOŞA ÇIKTI

23- EZBER ÖLDÜ ; AKILLI KIZ KURTULDU !

24- İMDAT ;NE OLUR KIZIMI  KURTARIN !

25- AKILLI KIZ BENİ ŞOK ETTİ !

26- EZBERİN KÖKÜNÜ KAZIMALIYIZ  EK OKUMA LİSTESİ

27- EZBERCİLİK, GERİ KALMIŞLIĞIN VE ÇARESİZLİĞİN GÖSTERGESİDİR

28- SİSTEM TOPLA TÜFEKLE DEĞİŞMEZ

29- MATEMATİK KORKUSU BÜYÜKLERDEN KAYNAKLANIYOR!

30-2×5=10 MATEMATİK KABUSUNA SON

31- MATEMATİK İNSANI NASIL GELİŞTİRİR?

32- MATEMATİKTE GENÇ BEYİNLER NASIL ÖLDÜRÜLDÜ !

33- TOPLUMUMUZU MATEMATİKLE BARIŞTIRALIM

34- DR. DEMİNG İLKELERİNE GÖRE SINIFTA İYİLEŞTİRME

35- EZBER BOZAN YAZILAR EK OKUMA LİSTESİ

 

***********************************

 

İKİNCİ BÖLÜM :1-GÜLELİM GÜLDÜRELİM, MATEMATİĞİ OYUNLA SEVDİRELİM ! 2- MÜZİK, OYUN, ESPİRİ VE MATEMATİK

3- HAYATIMIZ VE MÜZİK

4- BİR ANI “PASTA DEYİNCE AĞZIMIZ SULANDI!!!”

5- NOTER TASTİKLİ ÇARPIM TABLOSU

6-’SÜPER ÇOCUKLAR’’ ŞARKISI BASIN TOPLANTISI METNİ

7- MATEMATİK ŞARKILARI

8- ÇARPIM TABLOSUNU ÇABUK ÖĞRENME TEKNİĞİ

9-  MATEMATİKTE ACABA SORUN KİMDE?

10- ÇARPIM TABLOSUNU ÖĞRENMEK ÇOCUK OYUNCAĞI !!!

11- MÜZİK, MATEMATIK DERSI İLE BARIŞTI !!!

12- ÖĞRETMENLERİN GÖZÜYLE SARMAL YÖNTEM

13- MATEMATİK FOBİSİ  VE  HER ZOR İŞİN İÇİNDE BİR DE  KOLAYI VAR

14-İkinci Bölüm Ek Okuma Listesi 

 

***********************************

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM:

1- MATEMATİKTE YENİ SORULAR SORU – YORUM. MATEMATİĞİN TEMELLERİN YENİDEN SORGULU – YORUM.

2- MATEMATİKTE KAÇ TEMEL İŞLEM VARDIR

3- İKİ İŞLEMLİ “FACİT” LE  MUHASEBE HESAPLARI

4- GENÇ BİR ÖĞRETMEN ADAYININ EZBER İTİRAFI !

5- BİZE ZORU ÖĞRETTİLER

6- HAYATIMIZI KOLAYLAŞTIRAN YARDIMCI İŞLEMLER

7- NİNEM BÖLME BİLİYORMUŞ!

8- ÇOCUKLAR ÇARPIM TABLOSUNU ÖĞRENMEKTE NEDEN ZORLANIR?

9- ÇOCUKLAR ÇARPIM TABLOSUNU ÖĞRENMEKTE NEDEN ZORLANIR?

A-EZBER YOLUYLA ÖĞRENME  B-KATLAMA YOLUYLA ÖĞRENME

C- 3-ÇARPMA ÖĞRETİMİNDE SARMAL YÖNTEM

10- ÇARPMA VE BÖLME ÖĞRETİMİNDE EZBERSİZ SIDADIŞI ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

A- BOM OYUNU B- Paralarla Öğrenme C- Konuşan Parmaklar ( 1 )

D- Konuşan Parmaklar (2 ) E -Süper Çocuklar Matematik Şarkısı

F- Bilinenden bilinmeyene, parçadan bütüne , bütünden parçaya metodu

G-7-Çarpma ve Bölmeyi oyuncaklarla  pekiştirme

H- 8- Sayıların Dansı I-Tekerlemeli Çarpım Tablosu İ- Satranç Yöntemi

11- ÇARPMA VE BÖLME ÖĞRETİMİNDE KULLANACAĞIMIZ YÖNTEMLERİN UYGULANIŞLARI

12- MAVİŞ’İN “KONUŞAN PARMAKLAR” HAKKINDAKİ UYGULAMASI VE GÖRÜŞLERİ

13-6,7,8, ve 9’AR  ÇARPMA ÖĞRETİMİNDE  BAŞKA BİR YÖNTEM

14-6,7,8, ve 9’AR  ÇARPMA ÖĞRETİMİNDE  DEĞİŞİK BİR YÖNTEM DAHA

15- TAŞ USTALARI

16- SATRANÇ METODU KULLANIŞLI MIDI R?

17- ÇARPMADA DEĞİŞME ÖZELLİĞİNİ HERKES ANLAYIP ÖĞRENEBİLİR

18- ÇARPMA ÖĞRETİMİ İÇİN KÜÇÜK TAVSİYELER

19- BÖLME İŞLEMİ NEDEN SOLDAN SAĞA DOĞRU YAPILIR ?

20- SIFIR ATMALI BÖLMELERİ NASIL ÖĞRETELİM ?

21- ELDE VE ONLUK BOZMAYI ANLATMAKTA NEDEN ZORLANIYORUZ ?

22- SONSÖZ

 

2- Necip Güven’in MATEMATİKLE BARIŞIYORUM adlı kitabı Mayıs 2008 itibariyle 3. baskıyı yaptı. Kitapla ilgili bir ek not düşelim: Matematikle Barışıyorum Kitabı klasik bir matematik kitabı değildir.Matematik korkusunun nedenleri, çözümleri yolları , matematikte başarılı olma teknikleri ; bu konularda ailelere , gençlere tavsiyelerde bulunan ve motivasyon yazıları içeren bir kitaptır.Kitabı kendi imkanlarımızla yazıp bastırdığımız ve dağıtım imkanlarımız olmadığı için kitapçılardan aramayınız.

 Öğretmen Güven’in Matematikle Barışıyorum Kitabı 302 sayfadır.

Kitap 10 Bölümden oluşmaktadır.

Bölüm 1: Matematikle Barışıyorum

Bölüm 2: Matematikle Tanışıyorum

Bölüm 3: Matematik Başarısında Ailenin Rolü

Bölüm 4: Matematik Başarısında Öğretmenlin Rolü

Bölüm 5: Eğitimimizin Kanayan Yarası Ev Ödevleri

Bölüm 6: Matematik Başarısında Öğrencinin Rolü

Bölüm 7: Matematik Dersinde Uyguladığım İlkeler

Bölüm 8: Başarıyı Engelleyen Tuzaklar

Bölüm 9: Başarı Yolunda Gençlere Tavsiyeler

Bölüm 10: Matematikle Kucaklaşıyorum

 

Merhaba Matematiği Sevdiren Adam Dostları !

Kitaplarımızı  almak isteyenler için hesap numarası ve iletişim bilgileri:

1-Posta Çeki Hesap No:Necip Güven Eskişehir adresli 181 13 71 nolu Posta çeki

2- Banka EFT’si için ZİRAAT BANKASI / Eskişehir Özel İşlem Merkezi ( Şube kodu:1548)

Hesap Adı: Necip Güven / Hesap No:48718662-5001

 Ücret : 1- MATEMATİKLE BARIŞIYORUM P.T.T Kargosu yoluyla gönderim ücreti bize ait 13.00 YTL ( Kitap Ücreti )+ 3.00 YTL ( P.T.T Kargo Ücreti ) = Toplam 16.00 YTL

2-PRATİK YÖNTEMLERLE ÇARPMA ÖĞRETİMİ VE DÖRT İŞLEM 

P.T.T Kargosu yoluyla gönderim ücreti bize ait 10.00 YTL ( Kitap Ücreti )+ 3.00 YTL ( P.T.T Kargo Ücreti ) = Toplam 13.00 YTL

MATEMATİKLE BARIŞIYORUM +-PRATİK YÖNTEMLERLE ÇARPMA ÖĞRETİMİ VE DÖRT İŞLEM : Kargosu yoluyla gönderim ücreti bize ait 25.00

Email : necipguven2003@mynet.com

Cep Tel : 0 ( 505 ) 346 80 02 ( Avea Öğretmen Hattı )

Sitemizdeki Yazıların büyük çoğunluğu Yeni Web Sitemiz : http://www.matematigisevdirenadam.com ‘a taşınmıştır.Yakında bu eski sitemiz tamamen kapatılacaktır. Yeni sitemize de bekler , başarılar dileriz.

63 Yanıt to “Ezbersiz Çarpım Tablosu”

  1. ayşe kurt said

    oğlum 2 sınıfa geçti.
    matematiği çok seviyor.
    varsa da yoksa da sayılar vs.
    ona nasıl çarpım tablosunu öğretebileceğimi ( ezber değil ) araştırırken sizi buldum. bana yardımcı olurmusunuz?

  2. ayşe said

    İyi günler. Ben sınıf öğretmenliği yapıyorum. Bize küçükken bir dergi ‘çarpım tablosu çemberi’ dağıtmıştı. Biz o çemberle hem eğlenir hem öğrenirdik. Aynı çemberden sınıfıma büyükçe yapıp asmak istiyorum. Çok aradım ancak bulamadım. Sizde böyle bir çember varsa rakaların sıralanışını gönderirseniz sevinirim .Şimdiden teşekkürler

  3. irem said

    çarpım tablosunda 7 ve 8leri ezberleyemiyorum yardım edermisiniz?

    • ezgi said

      hahah bilemez deme arkdaşarl ben 4 üncü sınıfa geçcem deme :)

    • ezgi said

      ben sana yardı

      6′lar 7′ler 8′ler 9′la
      6 x 1 = 6 7 x 1 = 7 8 x 1 = 8 9 x 1 = 9
      6 x 2 = 12 7 x 2 = 14 8 x 2 = 16 9 x 2 = 18
      6 x 3 = 18 7 x 3 = 21 8 x 3 = 24 9 x 3 = 27
      6 x 4 = 24 7 x 4 = 28 8 x 4 = 32 9 x 4 = 36
      6 x 5 = 30 7 x 5 = 35 8 x 5 = 40 9 x 5 = 45
      6 x 6 = 36 7 x 6 = 42 8 x 6 = 48 9 x 6 = 54
      6 x 7 = 42 7 x 7 = 49 8 x 7 = 56 9 x 7 = 63
      6 x 8 = 48 7 x 8 = 56 8 x 8 = 64 9 x 8 = 72
      6 x 9 = 54 7 x 9 = 63 8 x 9 = 72 9 x 9 = 81
      m edebilrim:)

      • cem said

        ya ben liseye geçtim ama çarpım tablosunu unuttum ltf bana yardım edin çarpım talosunu bilmeyeni liselere almıyorlar acil yardım bekliyorum)))

  4. matematiklebarisiyorum said

    Sevgili İrem,

    Necip Güven sana yardımcı olabileceğini düşündüğü kaynakları ulaştırmak için yorumda kullandığın mail adresinden ulaşmayı denediğini ama mail adresinin geçersiz olduğunu iletti.Eğer matematiklebarisiyorum@gmail.com adresine mail atarsan, yardımcı olmaya çalışacağız.Umarım beraber başarılı olacağız.

    Editör

  5. eyüpcan said

    oğlum 3.sınıfa geçti.çarpım tablosunu sıkılmadan öğretmek istiyorum.yazılarınızı okudum.hepside oyun ile öğretilmesi gerektiğini ve baskıdan uzak olması gerektiğini amaçlıyor.bu kkonuda beni bilgilendirirseniz memnun olurum.kitabınızı almam yeterli olacakmı.yardımlarınızı bekliyorum.şimdiden telekkür ederim.

  6. hilal said

    merhaba 2. sınıfa geçen kızım için matematiği ve çarpım tablosunu sevdirecek dökümanlar ararken sizi buldum matematiğe yaklaşımınız çok hoşuma gitti peki hocam kitabınıza nasıl ulaşabiliriz yardımcı olursanız sevinrim

  7. dilek said

    HOCAM MERHABALAR OGLUM 3 SINIFA GECTI MATEMATIKLE BIRAZ SIKINTILI FAZLA YAVAS.YASITLARINA GORE 2 SINIFA GECMIS OLMASI GEREKIYORDU CARPIM TABLOSUNU OGRETMEK ICIN NE YAPABILIRIM DERKEN ADINIZI GORDUM.BENIM SIKINTIM OGLUM SANKI DORT ISLEMI OTURTMADAN SANKI COK ILERLEDILER GIBI GELIYOR BENDE IS ISTEN GECMEDEN EKSIGI VARSA TAMAMLAMAK SIZIN GIBI BIR USTATDAN YARDIM ALMAK ISTEDIM.YOL GOSTERIRSENIZ SEVINECEGIM.

  8. halil said

    hiç güzel degil

  9. halil said

    ıııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

  10. simge said

    orta son öğrencisiyim ve çarpım taoblsunu örenemedim bu yüzden matematikten ireniyorum:D:DD:

  11. nazlı said

    sınıf öğretmenliği 3. sınıf öğrencisiyim ve nasıl üslü sayılar öğretimi gerçekleştirmem gerektiğini bilemiyorum zamanım çok kısıtlı bana yardımcı olabilir misiniz materyal olarak vs. ne tür şeyler hazırlamam gerektiği konusunda tıkanıp kaldım

  12. nazlı said

    sınıf öğretmenliği 3. sınıf öğrencisiyim ve matematik öğretimi dersinde üslü sayılar konusunu anlatmam gerekiyor.ne şekilde,nasıl anlatacğımı,ne tür ,nasıl materyal kullanacağımı bilmiyorum.tıkanıup kaldım. yardımcı olabiliseniz çok sevinirim.zamanım çok kısıtlı.. teşekkürler.

  13. Cafer Özer said

    MATEMATİKLE BARIŞIYORUM KİTABINI İSTANBULDA NERDE BULABİLİRİM.

  14. ilkay said

    kızım henüz 1.sınıfta ama matematikten korktuğunu yapamayacağını söylüyor.kitaplarınıza nasıl ulaşabilirim bana fikir verirseniz çok sevinirim.teşekkürler

  15. beste said

    iğrenç ve şaçma

  16. CANSEL said

    kızım2. sınıfa geçti ve nasıl çarpım taplosu öğreteceğimi bilemiyorum bana bununla ilgili bilgi verbilirmisiniz

  17. matematiklebarisiyorum said

    Sakın Ayfer Hanım, haberiniz yok mu? ”Çarpım Tablosu Ezberi Öldü.Eskişehir de 22 Mayısta Ezberin cenaze namazını kıldık.
    Çocuklara psikolojik işkencenin diğer adı olan ”Çarpım Tablosunu” çocuklara ezberletmeye çalışanlara savaş açtım.
    Çarpım Tablosunun ezberletmeyi ödev olarak verenler gerçek eğitimci olamaz.Çarpım Tablosu ezberlenmez , öğrenilir.Çarpım Tablosunu öğrenmekte çok kolay ve eğlencelidir.Çevrenizdeki belediyelere ve sivil toplum kuruluşlarına anneler-babalar olarak başvurun.Onlardan salon alıp beni davet ederseniz yol parsı dahil hiç bir ücret almadan her yaşta öğrenci ve büyüklere ”2008 Model Sarmal Yöntemle Ezbersiz ve Eğlenceli Çarpma Öğretimini uygulamalı
    göstermek için davetlerinizi bekliyorum.Bu konuda bana ulaşmak isteyenler necipguven2003@mynet.com adresinden iletişime geçebilir.Tekrar ediyorum.Ezber öldü, Necip GÜVEN
    sağ olduğu sürece artık ”Çarpım Tablosu Ezberini” kimse
    hortlatamaz.Buna asla izin vermeyeceğim.

  18. hüseyin said

    değerli veliler ve öğrenciler matematik öğretmeni olarak çarpım tablosunun kolay öğretisi için üzerime düşen görevimi yaptım.Video google arama motoruna zorlaştırmadan kolaylaştıralım yazdığınızda karşınıza çıkan video yu izlerseniz çarpım tablosunun öğrenme süresinin (tüm öğrenciler için geçerli)10 dakikayı geçmeyeceğini görmüş oluruz.tekrar ediyorum video google de arama motoruna ;zorlaştırmadan kolaylaştıralım: yazalım

    bu link etıklayın

  19. matematiklebarisiyorum said

    Hüseyin Bey teşekkür ederim, çok harika olmuş!
    Bu metodu biraz farklı olsa da ben de duymuştum.Fakat ben ancak yüz yüze anlatılabilirim derken siz bunu harika bir şekilde video haline getirip anlatmışsınız.

    Hüseyin Bey yalnız şunu hiç unutmayınız, yaptığınınız iş ne kadar güzel olursa olsun çoğunluk takdir ederken çok saçma bulanlar da olacaktır.Bunlara da saygı duyacağız.Birlikte farklı ve kolay yöntemler araştıralım, bir yöntemi beğenmeyen öbürünü denesin.

    Zaten hayatımızda da kullandığımız elektronik araçların işlevleri aynı olsa da markaları farklıdır.Biri için vazgeçilmez olan marka öbürkü için sıradan olabilir.

    Ayrıca Türkiye şartlarında bir eğitimcinin üretici olması baştan sıkıntı çekmeye razı olmayı gerektiriyor. Bu çalışmayı yaparken ne kadar çok sıkıntı çekip emek verdiğinizi tahmin ve takdir ediyorum.

    Pes etmek yok, üretmeye devam.Aslında benden bile zeki Türk Çocukları Matematik ve Fen derslerinde ŞAMPİYON oluncaya kadar Çılgınca projeler üretmeliyiz.Ve her zaman yeterli değil daha iyisi, daha iyisi diyorum.

    Emeğine saygı duyuyor ve sizi alkışlıyorum !

  20. oktay said

    Ya ben 7. sınıfa geçtim fakat hala çarpim tablosunu bilmiyorum.(okuldaki sorunlar yüzünden)lütfen bana yardim edin.

  21. matematiklebarisiyorum said

    Merhaba Oktay Bey,
    Çarpım Tablosunu Ezberleme sorunu benim için çoktan bitti.
    Bu işin ezbersiz de ve daha kolay yolları olduğunu göstermem için fırsat bekledim.Başvurduğum bir çok yerden aradığım desteği bulamadım. 45 yılı bu eğitim sistemi içinde geçen bir eğitimciye inanmak istenmiyor herhalde. Ben bu işi ya çözdüm ya da bir şarlatanım.Hangisinin doğru olduğu nasıl anlaşılabilir acaba?

  22. Sait.Ertas said

    Allah razi olsun Selamlar.S.E.

  23. esra said

    9 yaşında yiğenim var.dikkat eksikliği ve hiperaktif teşhisi konuldu.ama annesi ilaç kullanmak istemiyor.Bu konuda sizden yardım almak istiyoruz.size nasıl ulaşabiliriz.ankara’dan esra

  24. matematiklebarisiyorum said

    Esra Hanım Merhaba,
    O konu benim uzmanlık alanım değil onun için benim görüş belirtmem mümkün değil.

  25. saynaz said

    merhaba ben yazılarınızı okudum banada yardımcı olursanız sevinirim benim oglumda 3.cü sınıfa baslıycak bu sene ama matematikle ilgili sıkıntımız var .matemetıgı sevmiyor en önemli problem çarpım tablosunda zorlanması .ögrenmekte zorluk çekiyoo.bana yardımcı olursanız cok sevinirim saygılarrr…..

  26. suzan said

    cok teşekürler 45 yıllık ömrüm boyunca ben matamatiği bilmemenin sıkıntısını yaşadım bu işleminiz cok hoşuma gitti umarım sekız yaşındaki kızımdan önce bu yöntemle ben örenir onada faydalı olurum siz cok iyi bir karekterli bir insan olduğunuzu düşünüyorum umarım degeriniz anlaşılır genelde meyve veren ağac taşlanır ama köstek olmaya calışanlara aldırmayın sevgiler saygılar

  27. TUBA ŞENSOY said

    Sayın necip güven daha önce telefonlada görüşmüştük.zorlu aramadan sonra kitabınıza ulaşmıştım.videolu tanıtım için çok teşekkür etmek istedim.inanın muhteşem olmuş.bilgilerinizi saklamayıp paylaştığınız için minnettarız.saygılar

  28. matematiklebarisiyorum said

    Tuba Hanım Merhaba,
    Videolu tanıtım benim değil Hüseyin Hocam’a aittir.
    Benim şu anda şimdilik böyle bir imkanım yok.

  29. hülya şeref said

    Hani aşkı çeken bilir ya bende öyle bir dertliyimki matematik bilmediğim için şükür oğlum biliyor.size teşekür etmek geldi içimden böyle idealist Türkler varmış eğitimde diye,üzmeden ezmeden eğitim hakiki yerini bulur.Öğretim sistemi elaket isyan ettirecek boyutta maaşıma akarımlar öyle çokcaki sizi davet etmek isterim araştırıcam….H ee burası Zonguldak merkez

  30. ŞEBNEM ÖZMUTLU said

    2.SINIFA GİDEN KIZIMA ÇARPIM TABLOSUNU SEVDİRİP ÖĞRETECEK BİR OYUN ARARKEN SİTENİZİ GÖRDÜM,BU KONUDA LÜTFEN YARDIMCI OLUN .YOKSA ÖĞRETMEN SINIFTA BİLEMEDİĞİ SAYI KADAR HAVLATACAKMIŞ,NE ACI DEĞİL Mİ EĞİTİM SİSTEMİ NE HALE GELDİ.BU ARADA 2.SINIF PROGRAMINDA SADECE 5LERE KADAR ÇARPMA OLDUĞUNU BİLİYORUM,AMA ÖĞRETELİM BARİ DE KURTULALIM BU İŞKENCEDEN

  31. Elif Gezen said

    Ben nasılsa çarpım tablosunu ezbere biliyorum ve senelerce de bu böyle gitti.Ama matematik herzaman kabusum oldu.Kızıma belli etmiyorum ama tüm öğrencilik hayatım boyunca matematik ve türevlerinden nefret ettim.Şimdi 2.sınıfa giden cadı bir kızım var ve ona ders çalıştırmak deveye hendek atlatmak kadar zor.Bu sene okul değiştirdik ve öğretmeni çarpım tablosunun bir kısmını geçen sene öğretmiş.E benimki ilk defa tanıştı bu kerat cetveliyle haliyle arkadaşlarından geri durumda.Öğretmen 5′lere kadar öğretmemi söyledi.Kolaydı sanki!.
    2′leri öğretene kadar 3 gün geçti.En kötüsü de pek hevesli değil.Hüseyin beyin videosunu izledim ve bayıldım ama bazı tereddütlerim var.Acaba zaten dikkatini toplamakta zorlanan haylaz kızımın aklı bu yöntemle daha çok karışırmı?çünkü bu yöntem uzun sürüyor.Tek basamaklarda kolay ama 235 çarpı 68′i yapmak çok uzun sürmez mi sizce de???

  32. matematiklebarisiyorum said

    Haklısınız Elif Hanım,
    Ezber işi genellikle işitsel öğrencilere yarıyor.Görsel olanlar ve işin mantığını sorgulayarak öğrenmek isteyenler ezber işini –haklı olarak– çok saçma buluyorlar.Bunun en mantıklı yolu çarpım tablosu ile nesneler arasında bağlantı kurarak öğretmektir.Çarpma Öğretimi ile ilgili diğer yazıları da incelerseniz ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız.
    Kolay gelsin…

  33. bekir said

    kızım 2 ci sınıfa gidiyor ama matematik kabusumuz oldu hocam ne yapabilirim.artık sabrımı zorlayamıyorum.matematigi nasıl başarabiliriz.sizden yardımlarınızı bekliyorum

  34. matematik said

    herşey çok güzel gidiyor oğlum çarpım tablosunu ezberledi!!!

  35. cemre said

    ya yok ki birşey iğrenç valla

  36. derya said

    arkadaşlar ben derya lütven bana çarpım tablosunu ezberlemenin kolay yollarını öğretin birlik ilk öğretim okulu sınıfım 3-f

  37. ecenaz said

    merhaba arkadaşlar ben ecenaz ben bu siteyi hiç sevmedim hem büssürü yazı vardı okuyamadım bile bence bu siteyi kaldırsınlar ben az önce bir siteye girdim çok güzeldi size tavsiyem bu siteyi değiştirin ve güzel bir site yapın ben bu siteden hiç birşey anlamadım….

  38. Murat ERKAN said

    Merhaba … Ben yorumlara bakarak karar veremem…Oğlum 8 yaşında yani 2.. sınıf öğrencisi … Eşim sizi net te bulmuş ancak bana sağlıklı gelmedi … Eğer Ankara’da bir adresiniz veya irtibat büronuz var ise görüşmek isterim…Bildiğiniz gibi sanal ortamda bir çok sorun ile karşılaşabiliyoruz … İlgilenirseniz mailinizi bekliyorum … Kitabınızı Ankar’da bir kitapçıda bulma şansımız var mı ?… Bunun da cevabını bekliyorum … iyi çalışmalar …

  39. matematiklebarisiyorum said

    Merhaba Murat Bey.Web sitemi iyice incelerseniz kitabımın piyasa da olmadığını anlarsınız.Ayrıca orada basın aracılığı ile
    en az 3 noter huzurunda Çarpım Tablosunun normal zekaya sahip isteyen herkesin ezbersiz öğrenebieceğini ispata hazırım diye demeç verdim.Yine web sitemde şubat tatilinde Ankraralı anne-babalar davet ederse ben hazırım dedim ama kimseden bir ses çıkmadı.Bir tek sokaklara çıkıp ”Yeter be ezber saçmalığına artık
    son verin!” demediğim kaldı.Onu da yaparsam herhalde beni ”Bu adam artık Bakırköy’lük oldu.” deyip tımarhameye kapatırlar.Ben öyle yapmak yerine 2 Şubat 2009 tarihinden bu yana 4 işlem matematikte ezberi sona erdirecek 2. kitap üzerinde çalışıyorum. Kitabım da 2004 yılından bu yana her meslekten ve toplumun her kesimi tarafından okundu ve değerlendirildi.O yazılardan bir kısmın sitemizde ” Okuyucu Mektupları ” bölümüne koydum.2004 yılından bu yana zaten test edilmiş olan kitabımı alıp almamakta hürsünüz.Almazsanız ve kitap şüphelenizde haklı iseniz 16 YTL kazançlısınız.Ama tersi doğru ise 2 saatlik özel ders ücreti bile olmayan bir para için ailece sıkıntı çekmeye devam edeceksiniz demektir.

    Zaten 2. Kitap bitip basılınca söylediklerimin ve yazdıklarımın palavra olup olmadığını tüm Türkiye görecek.Unutmayın ben 26 yıllık sınıf öğretmenliğinden sonra yeni emekli olmuş bir eğitimciyim. Ve 10 yıldır da bu çalışmlaraı yapıyorum. Kimseye kendimi ispat etme gibi bir derdim yok.Zaten sıradan bir köylü çocuğu olduğumu hiç bir zaman saklamadım.Ama şunu rahatlıkla söyleyebilirim ” Köylüyüm ama matematik alanında dünya çapında projelerim var.Doğru yanlış zaten çok yakında ortaya çıkacak.

    Kolay Gelsin.Necip GÜVEN Eskişehir

  40. sevde said

    orta 2 ye gidiyorum matematikten nefret ediyorum çarpım tablosunun yarısını biliyom yarısını bilmiyom iğrenç matematiği sevmiyommmmmmm

  41. ebru çakır said

    çarpım tablosunu bir türlü ezberleyemedim 7leri 8leri 9ları bi türlü ezberleyemiyorum ne yapacağınmı şaşırıyorum matamatik dersşnden çok korkuyorum bütün derslerim çok güzel ama matamatik ten çok korkuyorum çok çalışıyorum çarpım tablosunun başından kalkmıyorum ama ne yapacagımı bilmiyorum aslında matamatk çok eğlencli bişey ama çarpım tablosunu bilene yarın matamatik dersimiz varrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
    ne yapacağım bennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

  42. offffffffffff. bu çarpım tablosu ne zor şey bir tülü ezberlenmiyo.

  43. begüm said

    ben 5.sınıfa gidiyom bi ürlü çarpım tablosunu ezberleyemiyom.

  44. ezgi said

    slm ben ezgi ben 3 leri ve 5 leri ezbeliyorum onlar daha çok kolay irem git annene söyel ban yardım et çarpım tablsu için deme arkdaşalr hepimiz biliyoz ben en çok mat ve beden severim :) ben ezbleridim hespinin yarın karne alcaz deme arkdaşalr…:)

  45. ezgi said

    yaz irem

  46. MÜZİKSEL-RİTMİK ZEKA ÖRNEK SINIF İÇİ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİMİZ
    (Derslerin Müzikle İşlenmesi)
    Uygulamasına Alpaslan İlköğretim Okulunun 1. sınıfında başladığımız etkinliklerimiz 3. yılını doldurdu.Müziksel ritmik zekanın ders işlerken kullanılmasında amaç öğrencilere müzik öğretmek değil.Dersi sınıfta işilerken ,konuyla benzerlik gösteren şarkı,türkü ve ağıt sözleri ile reklamlardan yararlanarak dersi işlemektir.Dersin önemli bilgileri şarkı sözü haline getirilerek işlenir.Böylece öğrencilerin konuyu kolaylıkla öğrenmelerine,hafızada tutmalarına,hatırlamalarına,ders stresini üzerlerinden atmalarına ve beynin her iki yarımküresini(sağ ve sol beyin) kullanmalarına imkan sağlar.Sınıf içi etkinlik sırasında dikkat çekme,motivasyon ve öğrenciyi harekete geçirmek daha kolay olmaktadır.Öğrencinin derse katılımı daha kolay olmaktadır.Öğretmen arkadaşların kendi müziksel tecrübelerinin yeterli olmadığını düşünüp müziği eğitim aracı olarak kullanmaktan vazgeçmemeliler.Müzik eğitimi almak yada nota bilgisine gerek yoktur.Zaman içinde öğrencilerim de bu duruma alıştılar.Bazı şiirlere ve matematikte işlediğim konulara öğrenciler kendileri şarkı uydurup söylüyorlar.

    Bu yıl yenilerini ekleyebileceğim şarkılardan birkaç örneği

    Ders:Türkçe

    Konu:Adıllar(zamir)

    ZAMİRİM

    O zamirler,o zamirler

    Nerde benim zamirim

    Ben ,sen,o,biz,siz,onlar.

    İşte benim zamirim.

    ***

    O zamirler,o zamirler.

    Nerde benim zamirim.

    Bu,şu,bunlar ,şunlar.

    İşte benim zamirim.

    ***

    O zamirler,o zamirler.

    Nerde benim zamirim

    İsmin yerinde ben varım

    İşte benim yerim.

    Ders:Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler

    Konu:Dünyamızdaki Kıta ve Okyanuslar

    KITALAR MARŞI

    Oy oy Avrupa

    Avrupa ,Avrupa

    Oy oy Afrika

    Afrika ,Afrika.

    ***

    Oy oy Asya

    Asya Asya

    İşte bizim Asya

    İşte bizim kıta(anakara)

    ***

    Oy oy Amerika

    Amerika Amerika

    Oy oy Antartika

    Antartika Antartika.

    ***

    Oy oy Okyanusya

    Okyanusya ,Okyanusya

    Oy oy kıtalar

    Kıtalar kıtalar.

    (Konuyla ilgili çeşitli sorular eklenerek işlenmeli ve harita üzerinde şarkı söylenmeli)

    Ders:Hayat Bilgisi

    Konu:Doğal Afetler

    DOĞAL AFETLER AĞIDI

    Karlar birikir,birikir.

    Bir çığ düşer yükseklerden

    Bir çığ düşer yamaçlardan

    Dağlardan,tepelerden

    Akar akar yollara

    Düşer düşer evlere

    ***

    Dalgalar oluşur denizlerden

    Denizdeki faylardan

    Volkanik patlamalardan

    İşte benim tsunamim

    ***

    Yükselirim gökyüzüne

    Alırım çevredekileri içime

    Dönerim hortum biçimine

    Çok tehlikeliyim bu biline

    ****

    Bir parça kopar topraklardan

    Kayar kayar heyelan

    Akar akar yollara

    Akar akar evlere.

    ***

    Deprem olur fay hattında

    Kırılmalar olur yer kabuğunda

    Sarsar sarsar yeryüzünü

    Yıkar yıkar evlerimizi

    ***

    Yağmur yağar bulutlardan

    Eriri erir karlardan

    Erir erir buzlardan

    Akar akar yamaçlardan

    Akar akar derelerden

    Sel olur yıkar yıkar

    Sel olur zarar olur.

    ***

    Çarpışma olur,sürtünme olur

    Bulutlardan, bulutlardan

    Yıldırım olur,şimşek olur

    Ses olur,elektrik olur

    Aydınlatır yeryüzünü.

    ***

    Tutacak kök bulamayan

    Tutacak bitki bulamayan

    Hep yüzeyden akıp giden

    Topraklardan,topraklardan

    Eyvah eyvah eyvah eyvah

    Suyla birlikte akıp giden

    Bahçemizi,tarlamızı yok eden

    En büyük tehlike erozyon.

    ( Not:Konuyu, ülkemizde veya bölgemizde doğal afetleri içeren sunumla birlikte işlenirse öğrenme daha kalıcı olur)

    Ders:Hayat Bilgisi ,Fen Ve Teknoloji

    Konu: Sağlığımız ve Organlarımızın Görevleri

    ORGANLARIMIZ ŞARKISI

    Beyin beyin başkentimizdir

    Düşünce merkezimizdir.

    Sinir merkezimizdir.

    Her işi o yaptırır

    En önemli organımızdır.

    ***

    Akciğer akciğer

    Solunum organımızdır.

    Akciğer akciğer
    Kirli kanı temizler

    ***

    Karaciğer karaciğer

    Karaciğer ne işe yarar?

    Vücudun şekerini,

    Yağ dengesini,

    Düzenler,düzenler karaciğer
    ***

    İnce ince bağırsak

    Biz şimdi ne yapsak?

    Emici tüylerimizle,.

    Besinleri kana karıştırsak

    ***

    Kalın kalın bağırsak.

    Biz şimdi ne yapsak?

    İşe yaramayan artıkları

    Haydi dışarıya atsak.

    Oh be ne rahat!

    ***

    Böbrek böbrek

    Böbrek ne işe yarar?

    Zehirli maddeleri

    Kanı süzerek arıtır.

    İdrarla dışarı atılır

    Oh be ne rahat!

    ***

    Midemiz,midemiz

    Midemiz ne işe yarar?

    Yediklerimizi biriktirir

    Yumuşatır,sindirir,

    Çorba haline getirir.

    Midemiz midemizdir

    ***

    Kalbimiz kalbimiz

    Kalbimiz ne işe yarar?

    Vücudumuza kanı pompalar.

    Kalbimiz kalbimiz bizi yaşatır
    Kalbimiz kalbimiz motorumuzdur.

    (Not:Organlarımızın resimlerinden maskeler yaparak şarkıyı söylerken kafalarına takarlarsa hem eğlenceli hem öğretici bir etkinlik olur)

  47. melek said

    bence güzel birsey cıkarmıslar burdan herkeze alla ziyin acıklıgı versin…………………………………..

  48. Gökçen said

    6′ları 8′leri ve 9′ları bilmiyorum lütfen bana yardım edin….

  49. matematiklebarisiyorum said

    Merhaba Matematiği Sevdiren Adam Dostları Sitemizdeki Yazıların büyük çoğunluğu Yeni Web Sitemiz : http://www.matematigisevdirenadam.com ’ a taşınmıştır.Yakında bu eski sitemiz tamamen kapatılacaktır. Yeni sitemize de bekler , başarılar dileriz.

  50. derya baykal said

    ben 6.sınıf öğrencisiyim hala çarpım tablosunun,nasıl ezberleneceğini bilimiyorum açıkçası bu sitede yazılanlardanda bişi anlamadım ne olur yardım edin

  51. erten said

    hocam sipariş vermek istiyorum

  52. damla said

    carpım toblosu dedik ne cıktı ya hıc sevmiiyiorum gıcıkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

  53. Yaren said

    Ya ben de 4. sınıftayım.Çok baskı oluyo bana .Dedem anneannem babam ve annem çok kızıyorlar ve dalga geçiyorlar.Yazın ezberlemiştim ama unuttum. :( Neden unuttum acaba? 6-7-8-9 iyi değil pekiştiremedim yani.Yardım edin!

    • zeynep özaslan said

      yaren bizim sinıftada yaren var bence çarpım tablosuna iyi çalış ve onlarda dalga geçerlerse gecsinler aldırmaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

  54. zehra betül özaslan said

    keşke çarpım tablosunu 1 den 10 a kadar yazsaydı daha üzel olur

Bir Cevap Yazın

 
Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

