Matematikle Barışı-yorum

Matematikle barış yapma zamanı..

  • Matematigi Sevdiren Adam bütün içeriğiyle www.matematigisevdirenadam.com adresine taşınmıştır.

MATEMATİKTE BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ !!!

Yazar matematiklebarisiyorum Nisan 19, 2008

MATEMATİKTE BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ !!!

1.Yanlış okuma,okuduğunu anlayamama: Öğrencilerin sınavlarda yaptığı yanlışlar incelendiğinde genel olarak her 10 yanlıştan 6’ sının okuma, 2’ sinin bilgi eksikliğinden, 2’ sinin de işlem hatasından kaynaklandığı görülmektedir.Ancak öğrenciler okuma hatasından kaynaklanan yanlışlıkları dikkatsizlik olarak değerlendirirler.

2.Öğrenmek için değil not almak için çalışma: Öğrenmek için değil not almak için çalışan öğrenciler işlenen her üniteyi öğrenmeye değil ezberlemeye çalışırlar. Ezberledikleri dersten tam not alan öğrenciye 1 ay sonra aynı sınav habersiz uygulandığında sanki bu konuyu daha önce görmemiş gibi bir sonuç alınabilir.Çoklu konudan sınav olduklarında istedikleri başarıya ulaşamazlar.Okul başarısı ile sınav başarısının örtüşmemesinin nedeni budur.

3.Öğrenememe korkusu: Veli ve öğretmenler,ilköğretimin ilk yıllarından itibaren bu dersten başarılı olmanın zor olduğunu öğrencilere anlatmaktadır. Böylece öğrenciler Matematiğin zor olduğu düşüncesini benimsemektedir. Bunun sonucu olarak öğrencilerde bu dersi öğrenemeyeceği korkusu yerleşmektedir.Korkuyu yenmenin tek yolu konu hakkında düzenli ve programlı çalışma yaparak bilinmezleri ortadan kaldırmaktır. Matematikten korkan öğrenci en alt seviyeden başlayarak her konu ile ilgili tüm detayları öğrendiğinde Matematik korkusu da kalmayacaktır.

4.Önyargı: Hangi konu olursa olsun ‘yapamam’ önyargısı ile çalışmaya başlayan öğrencinin yapamaması doğaldır. Önyargı başarımızın da başarısızlığımızın da temelini oluşturur.Çalışsam da yapamam önyargısı sonucu öğrenciler yapıp yapamayacaklarını denemek bile istemiyorlar.’Ben yapamam’ önyargısını ‘Ben yapabilirim’e dönüştürdüğümüzde başarının da temelini atmış oluruz. Matematik dersinde temel kavramları öğrenmeden , daha ileri düzeyde bilgileri anlamamız ve soru çözmemiz mümkün değildir. Bu nedenle kolaydan zora, basitten karmaşığa, temel konulardan daha üst seviyedeki konulara doğru bir çalışma tekniği izlerseniz, sınavda da daha iyi sonuçlar elde edeceğinize inanıyoruz.

Matematik Korkusundan Nasıl Kurtulabilirsiniz?

1-Matematik korkusunun kaynağı olumsuz deneyimlerdir. Birkaç kez tekrarlanan başarısızlık durumu öğrencinin kendine güvenini ve bu dersi anlayabileceği inancını sarsar. “Ben matematikten başarısızım,konuları anlayamam; öyleyse çalışmam anlamsız, ben matematikte başarısızım.”dememelisiniz.

2-Öncelikle matematiksel geçmişinizi tespit edin. İşlem kabiliyeti, matematiğin ABC’si gibidir. Nasıl ki harfleri bilmeden okuma-yazma öğrenemezseniz; işlem yapmayı bilmeden de matematiğin konularını
da öğrenemezsiniz.

3-İşlem kabiliyetiniz iyi, fakat konular ı anlamakta güçlük çekiyorsanız, ders çalışırken konuları kavramaya daha fazla vakit ayırmalısınız.

4-İşlem kabiliyetinin iyi, konular ı anlıyor fakat çok hata yapıyorsanız; konu çalışmasından çok pratik yapmaya zaman ayırmalısınız. Bir konuda kendinizden emin olana kadar çok örnek çözün.
Konuları küçük parçalara ayırın ve basit örneklerden zor örneklere doğru ilerleyin. Eksiklerinizi bir an önce telafi etmeye başlamanız gerekiyor. Problem çözümünde yeterince otomatikleşinceye kadar soru çözmeye devam edin.

5-Olumsuz iç çatışmalara son verin. “Bunu asla yapamam, bu problemi çözmem imkansız, başaramayacağım” gibi sürekli içinizden tekrarlanan iç konuşmalarınıza kulak vermeyin. Size hiç faydası yok çünkü.
Mantıksal-Matematiksel Zeka
Aşağıda yazılanlar size hitap ediyorsa matematiksel zekanız iyi demektir.

A- Matematik işlemlerini aklımdan kolayca çözebilirim.

B- Okuldaki dersler arasında en sevdiklerim matematik ve fen dersleridir.

C- Yetenek ve matematik problemlerini çözmeyi çok severim.

D- Deneyler yapmaktan hoşlanırım.

E- Bilimdeki yeni gelişmeler ilgimi çeker ve dergilerden takip ederim.

E- Aletlerin, makinelerin nasıl çalıştığını merak eder ve bunlarla ilgili sorular sorarım.

KAYNAK:http://www.hayrabolulisesi

Merhaba Matematiği Sevdiren Adam Dostları !

Necip Güven’in MATEMATİKLE BARIŞIYORUM adlı kitabı Mayıs 2008  itibariyle 3. baskıyı yaptı. Fırından yeni çıkmış 3. baskıya ulaşmak isteyenler necipguven2003@mynet.com adresinden isteyebilir.

Kitapla ilgili bir ek not düşelim: Matematikle Barışıyorum bir matematik kitabı değildir.Matematik korkusunun nedenleri, çözümleri, matematikte başarılı olma teknikleri ve bu konularda ailelere ve gençlere tavsiyeler içeren bir kitaptır.Kitapta ”Çarpma Öğretimi ” yoktur.Fakat çarpma öğretiminde sorun yaşayanlara yazarımız ”Çarpma Öğretimi ” kitap çalışması bitiremediği halde

aileleri madur etmemek için çalışmalarının kopya yoluyla çalınmasını bile göze alarak ”Matematikle Barışıyorum ” kitabı alanlara bu ”Çarpma Öğretimi ” çalışmasını kitabın hediyesi olarak e-maille gönderiyor.Bunlara ilave olarak kendi hazırladığı ”Noter Tastikli Tekerlemeli Carpım Tablosu” ve ”Süper çocuklar adlı matematik şarkısını da hediye ediyor.

5 Yanıt to “MATEMATİKTE BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ !!!”

  1. gül demiş

    çok yardımcı oldunuz ama bnde feni seviyorum matematiği sevmiyorum

    • ayça kara demiş

      ben fen ve matematiği seviyorum ama matematiği çozemiyorum bazen bir soruya on kere bakıyorum ama çıkan diğer soruları yine yapamıom konuları anlıyor fakat soru çözemiyorum ama soruyu hoca çözünce anlıyorum kısacası soru çözmekte aşırı zorlanıyorum hal böyle olunca onu geç bunu geç çözulcek soru kalmıyor lütfen yardımcı olun

      • asi demiş

        AYNI SORUNLA BENDE KARŞI KARŞIYAYIM AYÇA KARA BEN DE YARDIM İSTİYORUM SANA YARDIM GELDİYSE BANA DA GÖNDER BENDE SANA GÖNDERİYİMMM

      • azraa demiş

        offf bıktım matematikten en fazla 70 alıyorum fen dersi hastasıyıma ma mae-tematikten nefret ediyorum

  2. asi demiş

    ALLAH AŞKINA YARDIM EDİN!!! slm arkadaşlar!!! sizden bir konuda yardım istiyorummm BEN SINIFTA İLK 3 TEYİM HER ZAMAN AMA ŞU MATEMATİK BENİ BİTİRDİİ BU YAZILIDANDA 50 ALIYORUM YA NOLUR YARDIM EDİN….. KONULARI İYİ ANLIYORUM AMA İŞLEM KABİLİYETİM YOKKK BOL TEST KİTABIM VAR EVDE ÇÖZÜYORUM VE HEPSİ DOĞRUU AMA YAZILIDAA HEP YANLIŞŞŞ.KLASİK SORULARI YAPAMIYORUMMM SAKIN HEYECAN VAR DEMEYİN YOKK FİKİRLERİNİZİ BEKLİYORUMM E-POSTA ADRESİME CEVAP ATIN NOLUR ALLLAH AŞKINAAA !!!!!!

Bir Cevap Yazın

 
Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

