Matematikle Barışı-yorum

Matematikle barış yapma zamanı..


  • Matematik Haberleri

    "Matematik üzerine basına yansıyan birbirinden ilginç haberler"

  • İz Bırakanlar

    ''Matematik dünyamı değiştiren insanlar''

  • Diğer Konular

    "Kişisel gelişim,çocuk eğitimi ve diğer güncel konular hakkında Necip Güven yazıları"

  • Okuyucu Mektupları

    "Matematik üzerine birbirinden ilginç ve kaliteli okuyucu mektupları"

  • Çeşitli Konular

    "Matematik dışında paylaşmaya değer herşey burada"

  • Basında Matematiği Sevdiren Adam

    "Eğitimci-Yazar Necip Güven hakkında basında çıkan haberler"


  • Şiir Köşesi

    "Matematik ve hayat üzerine şiirler"
  • Matematigi Sevdiren Adam bütün içeriğiyle www.matematigisevdirenadam.com adresine taşınmıştır.

Necip Güven Kimdir?

Necip GÜVEN,1955 yılında Bilecik ili Bozüyük ilçesi Yeşilçukurca köyünde doğdu. Babasının işi nedeniyle Kütahya’ya taşındılar. İlkokulda sık sık öğretmen değişikliği ve güvensizlik nedeniyle bir çok yeteneğinin farkına varamadı. Dördüncü sınıfın ikinci dönemi ve beşinci sınıfta ufak bir kıpırdanma görüldü.

Çok fırtınalı bir orta ve lise öğretimi sonunda liseden mezun olan yazarımız 1979 yılında üniversite sınavlarında eğitim enstitüsü sınıf öğretmenliği bölümünü kazandı.1981 yılında Burdur Eğitim Enstitüsü’nde sınıf öğretmeni olarak mezun oldu.

Sırasıyla Mardin,Gaziantep,Sivas,Bursa-İnegöl’de öğretmenlik yaptıktan sonra Eskişehir’e atandı.2007 Temmuz ayında resmi görevinden emekli oldu,ancak eğitimcilik son bulmayan bir meslek olduğu için halen aktif olarak eğitim hayatına devam ediyor.

1999 yılı Mart ayında bir radyo programında yazar Oğuz SAYGIN’ı tanıması hayatında bir dönüm noktası oldu. Yaşadığı tüm olumsuzluklara rağmen eski defterleri dürerek hayatında beyaz bir sayfa açtı.’’Negatif Limanlardan,Pozitif Sulara’’yol almaya başladı.Daha sonra yazar Alişan Kapaklıkaya ile tanışarak ‘’Pozitif Düşünce’’ kervanına katıldı.

2004  yılında “Matematikle Barışıyorum” adlı ilk kitabını çıkardı.Hem kitabı hazırlama sürecinde hem de kitabın yayınlanışının ardından matematik korkusu ve ve matematik eğitimi konusunda düşünceleri, deneyimleri ve endişeleri içeren bir çok okuyucu mektubu aldı.Matematik korkusunun ne kadar yaygın ve büyük bir problem olduğunu gözler önüne seren bu mektupların bir bölümüne “Matematikle Barışıyorum” kitabında yer veren Necip Güven,şimdi bu mektupları kişisel internet sitesinde derliyor.

Ö Z G Ü V E N VE NECİP GÜVEN

Özgüven sözcüğü kişilerin psikolojik yapılarıyla ilgili olarak kullanılır.Kişinin kendisi ile barışık olması, kişiliğinin zayıf ve güçlü taraflarıyla yüzleşebilmesi, güçlü taraflarıyla böbürlenmemesi, zayıf taraflarını da değiştirmeye çalışması, aldığı eleştirilerden kendini düzeltme yönünde yararlanmasıdır. Sosyal yaşamda özgüvenli olmak çok önemlidir. Özgüven ana-baba, öğretmen ve çocuğun eğitiminde etkili olan diğer kişilerin çocuğa karşı takındıkları tavırlara bağlı olarak gelişir veya gelişemeyerek düşük kalır.

Özgüveni düşük-zayıf-olanlar kendisine yöneltilen eleştirileri kabullenmekte zorlanarak olumsuz tavırlar sergilerler.Yapılan işteki eksikliği daima bir başkasının hatası ya da kullanılan araç gerecin elverişli olmamasında ararlar. İş yerinde herkesten daha çok iş yaptığını söyleyerek kimseyi beğenmezler. Hatta başkalarının yaptıklarını da ben yaptım diyerek sahiplenirler.

Daha ilk yaştan itibaren çocuğun davranışları aşırı engellenerek; beceriksiz, kabiliyetsiz, aptal, salak, biraz kilolu ise ayıcık, geri zekalı gibi olumsuz sıfatlar yakıştırılarak hitap edilmesi, zamanla çocuğun kalıtımsal yeteneklerini kullanması yerine, yakıştırılan tavırlarla ilgili tutumlar geliştirmesine yol açar. Matematiği kafam almıyor, çünkü kalın kafalıyım, ya da güçsüz olduğum için çabuk yoruluyorum, beceriksiz olduğum için yemekleri üzerime döküyorum şeklinde savunma psikolojisi içine girer. Durum bu kadarla da kalmayarak özgüven eksikliği, öğrenme güçlüğü, cesaretsizlik, risk alamama, kendini ifade edememe, topluluk karşısında konuşamama, ikna edememe gibi birçok sıkıntılar ortaya cıkar.
Yaşamın daha ilk gününden itibaren sevgi ile yaklaşılan, fizyolojik ihtiyaçları ertelenmeden zamanında karşılanan, demokratik bir ortam içinde büyütülen, haklı istekleri geri çevrilmeyerek değer verilen, becerileri olumlu olarak desteklenen çocuk eğer önünde olumsuz bir örnek de yoksa doğal olarak özgüvenli ve sevgi dolu olacaktır.

Özgüvenli kişi, eleştirileri öncelikle reddetmeden mantıklı düşünerek cevap verir. Frekansı yüksek çıkışlardan çok karşısındakini ikna yoluna gider. Eksikliklerini görür ve onları giderir. Kendisiyle ilgili övgüler ego şişmesine neden olmaz. Tam tersine zamanla daha olgun, alçak gönüllü ve verimli olmak için çalışır. Negatif düşüncelerden çok faydalı yenilikler yaratma peşinde koşar.

Özgüven hakkındaki bilgimizi tazeledikten sonra Sayın Necip Güven’in çabalarını değerlendirelim. Kendisi benim bir radyo kanalında yaptığım konuşmadan etkilenerek beni aradı. Coşku içinde eğitimdeki değişik metot ve çalışmalarından bahsetti. Bir şeyler yapmak istiyor, yurt çapında yetişen her çocuğa yardımcı olmanın yanında eğitim alanında çalışanlara ve ailelere ışık tutacağını düşünüyordu. Ama nereden ve nasıl başlayacaktı? Desteklenmesi bir yana, projelerini dinleyecek muhatap bulamamıştı. Oysaki projeleri ümit vericiydi ve bir başlasa sonu gelecekti. O tarihten sonra ara sıra yaptığım yüreklendirici ve yol gösterici konuşmalar ona hız kazandırdı .Özgüvenini ortaya koymasını sağladı. Çıktığı yolda daha sonra tanıştığı birkaç kişinin de yüreklendirici teşvikiyle birinci kitabını yazdı. Şimdi ikinci kitabının sancılarını çekiyor. Eminim o da çıkacak, hem de daha mükemmel olacak. Eğitimin fedakar öğretmeni kendi rahatını ve çıkarlarını düşünmeden gece gündüz gayret ederek geleceğe yararlı bir miras bırakmak için uğraşıyor.Yolun açık olsun öğretmenim.
Dürdane ELHAN / Eğitim Uzm. ve Psik. Dan.

DUYURUDUR !
1-ANNELER-BABALAR;ÖĞRENCİLER  MÜJDE !

 ÇARPIM TABLOSU EZBERİ ÇİLESİNE SON!

ÇARPIM TABLOSU EZBERİNE PAYDOS !

PRATİK YÖNTEMLERLE ÇARPMA ÖĞRETİMİ VE DÖRT İŞLEM  

Ülkemizde ezbere karşı savaş açan eski kültür bakanlarından Tınaz Titiz 2008 yılında yaptığı bir söyleşide eğitimde ezbere karşı çıkarak özetle ‘’Ezber, kimilerine göre yetenek, kimilerine göre de bir zeka göstergesi. Benim için ise toplumun her tarafına sirayet etmiş bir kanser türü.Üstelik sistemin ezber üzerine kurulması insanların sorun çözme kabiliyetlerini köreltiyor ve onları öğrenilmiş çaresizliğe itiyor, düşünmeye olan ihtiyacı öldürüyor.’’ diyor.

Hatta Tınaz Titiz öğrenmede ezberci sisteme eleştirisini bir adım daha ileri götürerek bu sistemi uygulamanın zihinsel taciz olduğunu ileri sürüyor.

 Daha geniş bilgi  için bakınız ‘’ Beyni Körelten, Düşünmeyi Öldüren Kanser : EZBER ‘’ 

Ayrıca öğrenim hayatının başlarında bu ezber illetine matematikte  ve çarpım tablosunda başvurduğunda yanlışın zararları çok önemli sorunlara neden oluyor.

Bu nedenle bu konuda öğretmenlik yaptığım yıllarda Çarpım Tablosunu ezberleme dışında kolay öğretim sistemleri üzerine çalışmalarım 2000’li  yılların başında olumlu meyvelerini vermeye başladı.Nihayet 2009 yılında bu sistemi daha da geliştirerek Çarpım Tablosunu daha hızlı,daha çabuk ,daha kolay ve ezbersiz öğretimin yollarını gösteren çalışmayı tamamladım.

Kitabı bastırmakta ve sponsor bulmakta yaşadığım sorunlar yüzünden ezbersiz Çarpma Öğretimi çalışmamı kendi imkanlarımla bir kitapçık haline getirerek annelerimiz ve çocuklarını yaşadıkları büyük bir sıkıntıdan kurtarmak istiyorum.

Açıklamamı Tınaz  Titiz Hocamın ezberle ilgili söyleşisini sonlandırırken söylediği ‘’ Bugün gerçekten ortaya çıkan sosyal inovasyonlar, yenilikler, değişik fikirler bu sistemin şekillendiremediği insanlar tarafından geliyor. 15 milyon öğrencinin bulunduğu bir sistemde Milli Eğitim Bakanlığı’na sorumluluk yüklemek de çok zor. Asıl sorumluluk anne-babalara düşüyor. Oturup düşünmeleri gerekiyor: “Ben her şeyimi çocuğumun eğitimi için harcıyorum, ama zihinsel tacize uğramadan özgür olabilmesi için bana düşen görevler neler?” Okuldaki insanlar, devletin kendilerine vermiş olduğu müfredatı oradaki çocuklara öğretmekle yükümlü. İçlerinde 3-5 tane meraklı öğretmen varsa da bu anne-babayı ardışık sorumluluktan kurtaramaz. Anne-babalara, toplumun kanaat önderlerine ve onların örgütlediği STK’lara önemli görevler düşüyor.” görüşüne aynen katılıyor yaptığım çalışmayı anne-babaların ilgisini , eğitime duyarlı çevrelerin sponsor olarak, Çarpma Öğretiminin doğru sistemlerle ne kadar kolaylaştırılabileceğini göstermek için de Sivil Toplum Kuruluşlarının aracılığıyla düzenleyeceği etkinliklerle vereceği desteği bekliyorum. 

Son söz olarak temelleri ezber üzere kurulmuş bir matematik öğretimini çocuklarımızın severek kabullenmesi, annelerin çocuklarına kolayca yardım etmesi mümkün olmayacaktır. Bu yüzden evlerimiz anneler-babalar ve çocuklar için tam bir ‘’Matematik  İşkence Evleri’’ ne dönüşecektir.

İlk kitabım ‘’Matematikle Barışıyorum’’ kitabımın ilk baskısını çıkardığım 2004 yılından bu yana toplumun her kesiminden ‘’ Çarpma Öğretimi ‘’ ile ilgili yardım çağrıları hatta bazen de acil yardım çığlıklarına maruz kalıyordum.

Ülkemizde bu konuda müstakil olarak yazılmış bir kaynak olmadığı için kısıtlı şekilde yardımcı olabiliyordum.

Nihayet şubat ayında bu sorunu kökünden çözmek için kitap yazım çalışmasına başladım.Şubat sonunda kitabı bitirdim. Kitabı bastırmak için sponsor arama çalışmalarım mevcut kriz ortamında mümkün olmaması üzerine tekrar gözden geçirerek kendi imkanlarımla kitapçık haline getirmek zorunda kaldım.

İlerde kitabı basacak sponsor bulununcaya kadar isteyen anne-baba , öğrenci vb. PRATİK YÖNTEMLERLE ÇARPMA ÖĞRETİMİ VE DÖRT İŞLEM kitapçığını  ücret karşılığı   göndereceğiz.

Çalışmalarımızda konularla ilgili başvurduğumuz bilimsel kaynakları ve referans  yazılarını kitabımıza alarak hacmini arttırmamak için bölüm sonlarına ‘’Ek Okuma Listesi ‘’  olarak ekledik. ( 64 Adet )

EZBER ÖLDÜ; BUYRUN CENAZE NAMAZINA KİTABI TANITIMI

( PRATİK YÖNTEMLERLE ÇARPMA ÖĞRETİMİ VE DÖRT İŞLEM )

 

BİRİNCİ BÖLÜM:

1- SİSTEM DÜŞÜNCESİ VE MATEMATİK (Basri KÖSELER / Mak.Yük. Müh./ MBA

2- ÖNSÖZ

3- BU SİTEDE ÇARPIM TABLOSU EZBERİ YASAKTIR !

4- ÇARPIM TABLOSU !!! (Şiir ), KARGA İLE SÜRAHİ, MANTIK NE ÖĞRETİR?

KÖPRÜ KURAN ADAM

5- BÖYLE BİR KİTABA İHTİYAÇ VAR MI?

6- BİR DOKUN BİN AH İŞİT !

7- NECİP HOCA KURTAR BİZİ EZBERDEN !

8- ANNEM EZBERLE DEDİ, ÇARPIM TABLOSU EZBERİ ÖMRÜMÜ YEDİ !

9- BU KİTABI KİMLER İÇİN YAZDIM?

10- MATEMATİKTE ÇANLAR KIZLAR İÇİN ÇALIYOR!

11- GELİN HERKES ÇARPIM TABLOSUNU KOLAY ÖĞRENSİN

12- ÇARPIM TABLOSUNU ÖĞRETEMEDİK AMA ATAM HALA İZİNDEYİZ

13- EZBER KURBANLARI ! A- ÇARPIM TABLOSU ÇARPAR (Prof. Dr. Necmi GÜRSAKAL ) B- ÇARPIM TABLOSU İLE BOĞUŞUYORUM ( Yonca TOKBAŞ )

C-“HANİ HER ŞEY OYUNDU” ( P.D ) D- BENİ, ÇARPIM TABLOSU ÇARPTI!!! ( Canten KAYA )

14- EZBER KURBANLARI EK OKUMA  LİSTESİ

15- ÖĞRENMENİN BİR NUMARALI DÜŞMANI : EZBER,EZBER; EZBER !

16- ÇARPIM TABLOSU HABERLERİ VE HABERLERE DİĞER SİTELERDE YAPILAN YORUMLAR

17- ELEŞTİRİ KOLAYCILIĞI ! , ELEŞTİRİ YAPMAK ÇOK KOLAYDIR !

18- MATEMATİKTE VE EĞİTİMDE EZBERİN KÖKÜNÜ KAZIMALIYIZ

19- KONUŞAN PARMAKLAR PROJESİNİN DOĞUŞ HİKAYESİ

20- ÇARPMA VE BÖLME ÖĞRETİMİNDE PARMAKLAR SERBEST !!!

21- EZBERLE SAVAŞAN YALNIZ ADAM

22- ÇARPMA ÖĞRETİMİNDE MADALYONUN TERS YÜZÜ

A- ÖĞRETMENE HİÇ İNANMAMIŞTIM !B-KIZIMIN OYUNLARI BİLE DEĞİŞTİ !

C- EN ZOR DERS  MATEMATİK D- ENDİŞELERİM BOŞA ÇIKTI

23- EZBER ÖLDÜ ; AKILLI KIZ KURTULDU !

24- İMDAT ;NE OLUR KIZIMI  KURTARIN !

25- AKILLI KIZ BENİ ŞOK ETTİ !

26- EZBERİN KÖKÜNÜ KAZIMALIYIZ  EK OKUMA LİSTESİ

27- EZBERCİLİK, GERİ KALMIŞLIĞIN VE ÇARESİZLİĞİN GÖSTERGESİDİR

28- SİSTEM TOPLA TÜFEKLE DEĞİŞMEZ

29- MATEMATİK KORKUSU BÜYÜKLERDEN KAYNAKLANIYOR!

30-2×5=10 MATEMATİK KABUSUNA SON

31- MATEMATİK İNSANI NASIL GELİŞTİRİR?

32- MATEMATİKTE GENÇ BEYİNLER NASIL ÖLDÜRÜLDÜ !

33- TOPLUMUMUZU MATEMATİKLE BARIŞTIRALIM

34- DR. DEMİNG İLKELERİNE GÖRE SINIFTA İYİLEŞTİRME

35- EZBER BOZAN YAZILAR EK OKUMA LİSTESİ

 

***********************************

 

İKİNCİ BÖLÜM :1-GÜLELİM GÜLDÜRELİM, MATEMATİĞİ OYUNLA SEVDİRELİM ! 2- MÜZİK, OYUN, ESPİRİ VE MATEMATİK

3- HAYATIMIZ VE MÜZİK

4- BİR ANI “PASTA DEYİNCE AĞZIMIZ SULANDI!!!”

5- NOTER TASTİKLİ ÇARPIM TABLOSU

6-’SÜPER ÇOCUKLAR’’ ŞARKISI BASIN TOPLANTISI METNİ

7- MATEMATİK ŞARKILARI

8- ÇARPIM TABLOSUNU ÇABUK ÖĞRENME TEKNİĞİ

9-  MATEMATİKTE ACABA SORUN KİMDE?

10- ÇARPIM TABLOSUNU ÖĞRENMEK ÇOCUK OYUNCAĞI !!!

11- MÜZİK, MATEMATIK DERSI İLE BARIŞTI !!!

12- ÖĞRETMENLERİN GÖZÜYLE SARMAL YÖNTEM

13- MATEMATİK FOBİSİ  VE  HER ZOR İŞİN İÇİNDE BİR DE  KOLAYI VAR

14-İkinci Bölüm Ek Okuma Listesi 

 

***********************************

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM:

1- MATEMATİKTE YENİ SORULAR SORU – YORUM. MATEMATİĞİN TEMELLERİN YENİDEN SORGULU – YORUM.

2- MATEMATİKTE KAÇ TEMEL İŞLEM VARDIR

3- İKİ İŞLEMLİ “FACİT” LE  MUHASEBE HESAPLARI

4- GENÇ BİR ÖĞRETMEN ADAYININ EZBER İTİRAFI !

5- BİZE ZORU ÖĞRETTİLER

6- HAYATIMIZI KOLAYLAŞTIRAN YARDIMCI İŞLEMLER

7- NİNEM BÖLME BİLİYORMUŞ!

8- ÇOCUKLAR ÇARPIM TABLOSUNU ÖĞRENMEKTE NEDEN ZORLANIR?

9- ÇOCUKLAR ÇARPIM TABLOSUNU ÖĞRENMEKTE NEDEN ZORLANIR?

A-EZBER YOLUYLA ÖĞRENME  B-KATLAMA YOLUYLA ÖĞRENME

C- 3-ÇARPMA ÖĞRETİMİNDE SARMAL YÖNTEM

10- ÇARPMA VE BÖLME ÖĞRETİMİNDE EZBERSİZ SIDADIŞI ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

A- BOM OYUNU B- Paralarla Öğrenme C- Konuşan Parmaklar ( 1 )

D- Konuşan Parmaklar (2 ) E -Süper Çocuklar Matematik Şarkısı

F- Bilinenden bilinmeyene, parçadan bütüne , bütünden parçaya metodu

G-7-Çarpma ve Bölmeyi oyuncaklarla  pekiştirme

H- 8- Sayıların Dansı I-Tekerlemeli Çarpım Tablosu İ- Satranç Yöntemi

11- ÇARPMA VE BÖLME ÖĞRETİMİNDE KULLANACAĞIMIZ YÖNTEMLERİN UYGULANIŞLARI

12- MAVİŞ’İN “KONUŞAN PARMAKLAR” HAKKINDAKİ UYGULAMASI VE GÖRÜŞLERİ

13-6,7,8, ve 9’AR  ÇARPMA ÖĞRETİMİNDE  BAŞKA BİR YÖNTEM

14-6,7,8, ve 9’AR  ÇARPMA ÖĞRETİMİNDE  DEĞİŞİK BİR YÖNTEM DAHA

15- TAŞ USTALARI

16- SATRANÇ METODU KULLANIŞLI MIDI R?

17- ÇARPMADA DEĞİŞME ÖZELLİĞİNİ HERKES ANLAYIP ÖĞRENEBİLİR

18- ÇARPMA ÖĞRETİMİ İÇİN KÜÇÜK TAVSİYELER

19- BÖLME İŞLEMİ NEDEN SOLDAN SAĞA DOĞRU YAPILIR ?

20- SIFIR ATMALI BÖLMELERİ NASIL ÖĞRETELİM ?

21- ELDE VE ONLUK BOZMAYI ANLATMAKTA NEDEN ZORLANIYORUZ ?

22- SONSÖZ

 

2- Necip Güven’in MATEMATİKLE BARIŞIYORUM adlı kitabı Mayıs 2008 itibariyle 3. baskıyı yaptı. Kitapla ilgili bir ek not düşelim: Matematikle Barışıyorum Kitabı klasik bir matematik kitabı değildir.Matematik korkusunun nedenleri, çözümleri yolları , matematikte başarılı olma teknikleri ; bu konularda ailelere , gençlere tavsiyelerde bulunan ve motivasyon yazıları içeren bir kitaptır.Kitabı kendi imkanlarımızla yazıp bastırdığımız ve dağıtım imkanlarımız olmadığı için kitapçılardan aramayınız.

 Öğretmen Güven’in Matematikle Barışıyorum Kitabı 302 sayfadır.

Kitap 10 Bölümden oluşmaktadır.

Bölüm 1: Matematikle Barışıyorum

Bölüm 2: Matematikle Tanışıyorum

Bölüm 3: Matematik Başarısında Ailenin Rolü

Bölüm 4: Matematik Başarısında Öğretmenlin Rolü

Bölüm 5: Eğitimimizin Kanayan Yarası Ev Ödevleri

Bölüm 6: Matematik Başarısında Öğrencinin Rolü

Bölüm 7: Matematik Dersinde Uyguladığım İlkeler

Bölüm 8: Başarıyı Engelleyen Tuzaklar

Bölüm 9: Başarı Yolunda Gençlere Tavsiyeler

Bölüm 10: Matematikle Kucaklaşıyorum

Merhaba Matematiği Sevdiren Adam Dostları !

Email : necipguven2008@gmail.com

Cep Tel : 0 ( 507 ) 681 94 22

Sitemizdeki Yazıların büyük çoğunluğu

http://www.hikayeler.net/ sitesinde yer almaktadır

30 Yanıt to “Necip Güven Kimdir?”

  1. kubilay ipek | said

    Yapmış olduğunuz bu güzel siteyle Necip beyin çalışmalarını tamamlamışsınız artık herkesin matematiği seveceği bir adresi var.ben aynı zamanda Yasin’in biyoloji öğretmeniyim yakında biyolojiyide sevdireceğiz.

  2. Tuba Diner said

    Necip hocam nasılsınız iyisinizdir inşallah. Beni 1.sınıfa başladığımda hafıza tekniğiyle tanıştırdınız abimi toplum arasında çekingenliğini yenmesini sağladın, ablamın ise daha başarılı olmasını sağladın Allah razı olsun hocam başarılarının devamını dilerim hocam.

  3. mehmet kuru said

    Değerli hocam… Bu değerli çalışmanız için sizi kutluyor ve başarılarınızın devamını diliyorum. Bu çalışmanızın bir gün daha iyi anlaşılacağını ümit ediyor ve çocukların matematiğe daha iyi anlamanısa katkıda bulunacağına gönülden katılıyorum. Siz gibi değerli insanların önünün açılmasını ve gerekli katkıtaların ilgili yerlerce yapılmasını tememenni ediyoru.

  4. gülten kardaş said

    Merhabalar hocam.böyle bir site açmanızdan ötürü sizi kutlarım. Kesinlikle siz gibi eğitim gönüllüleri olmalı bu ülkede buna çok ihtiyacımız var. gönlüm sizinle, çabalarım sizinle aynı yönde.Başarılar ve kolaylıklar diliyorum…………..

  5. Prof.Dr.Ali İrfan DİNER said

    Merhabalar Hocam nasılsınız iyisinizdir inşallah.Ben küçükken konuşmazken beni siz açtınız.Beni ve kardeşimi hafıza tekniğiyle karşılaştırdınız. Allah razı olsun Hocam.Bu Türkiyenin Sizin gibi öğretmenlere ihtiyacı var. İnşallah her matematik öğretmeni sizin gibi olur.Böyle bir güzel site açmanızı kutlar ve başarılarınızın devamını dilerim Hocam.

  6. Ahmet CEYLAN said

    Hocam bende yeşilçukurca köyündenim tesadüf sitenizle karşılaştım, bizim köyden sizin gibi bir insan çıkabileceğini hiç düşünmemiştim. Bana mail ile kimlerden olduğunuzu belirtirseniz sevinirim.

  7. hilal said

    merhaba benim sorunum ikinci sınıfa giden kızımın dersleri. Türkçe ve hayat bilgisi gayet iyi olmasına rağmen matematikte aynı sonucu alamıyoruz vasatlarda kalıyor. Aslında zeki bir çocuk ama matematikle arasını bir türlü düzeltemedik. Bu arada söylemeden geçemiyeceğim eğitim sisteminde de bir sakatlık var sanırım çocuklar henüz somut algı döneminde iken yaşlarına göre oldukça soyut işlemlerle uğraşıyorlar sizden ricam kızımın matematikle barışmasını sağlamam için bana yol göstermeniz ve sayın necip bey kitaplarınıza nasıl ulaşırız bu konuda yardımcı olmanız ve size ulaşabileceğimiz direkt görüşebileceğimiz somut bir adres vermeniz mümkünmü. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ediyorum.

  8. Necip Bey merhaba,
    Yeğenim ilkokul 4. sınıfa giden bir öğrenci ve Matematik dersini her öğrenci gibi sevmeyen bir çocuk.Matematikle Barışıyorum kitabınızı internet sitenizden tesadüfen öğrendim.Bu değerli kitabınıza nasıl ulaşabileceğimiz konusunda sitenizde bir adres bulamadım.
    Bu konuda bilgi rica ediyor, şimdiden teşekkür ediyorum.
    İyi günler./Belgin Tosun

  9. meral said

    Hocam size ulaşabileceğimiz bir telefon numarası gönderebilirmisiniz? İlkokul 3.sınıf öğrencisi bir kızım var öğrenmeyi reddediyor.Hayatımın neresinde lazım olacağını anlamıyorum matematiğin diyor…Çarşı pazar gezdirip alışveriş esnasında ne kadar lazım en basitiyle deyip ikna etmeye çalışıyorum. Alişan beyin bir konferansına katılmıştım ,öğrenmeyi öğrenme kurslarını biliyorum.fakat esk.dışında olduğundan burada bu konudaki çalışmalar neler bilemiyorum.Ulaşıp yardımcı olursanız sevinirim.

  10. cansu said

    Merhaba Necip Bey, ben Cansu. Bana geri dönüt yaptığınız için teşekkür ederim. Beni tanımak istemişsiniz.Ben Aydın Cumhuriyet Liseli’nde okuyorum. Lise 2.sınıftayım ve matemetikte bazı sorunlar yaşıyorum. 17 yaşımdayı iyi günler……

  11. matematiklebarisiyorum said

    Teşekkürler Cansu Hanım,Böylesi iyi oldu.Şimdi daha rahat önerilerde buluna bilirim.Sitemizi iyice gözden geçirirsen sana yardımcı olacak bir çok yazı bulabilirsin.Öncelikle ”Matematik Korkusu Büyüklerden Kaynaklanıyor”, ”2X5= 10 Matematik Kabusuna Son” yazılarım.”Gençler Matematiği Tartışıyor” ve ” İlginç Matematik Anıları” serilerindeki tüm yazıları dikkatle oku.Daha sonra da ”Okuyucu Mektupları ” serisindeki yazıları incele.En sonunda da geriya kalan yazılara göz gezdirirsin.Daha sonra da gelişmeler hakkında senden beni bilgilendirmeni bekliyorum.Son söz olarak ”Eğer inanırsan, inanılmaz işler yaparsın.Sonra da önce sen sonra da çevrendekiler sendeki değişime şaşar kalır.Haydi şimdi en yakın zamanda önerdiğim yazıları oku ve yorumunu bana ve siteye yaz.Derslerinde başarılar dilerim.Şimdi aklıma geldi.Matematiği Sevdiren Adam Hikayesini de okumayı unutma…Necip GÜVEN Eskişehir

  12. meral said

    Hocam gönderdiğiniz ”Süper Çocuklar” adlı matematik şarkısını dinledik, ezberlemek için astığımız duvarlardaki çarpım tablosu yazılı kağıtları birlikte söktük.Kızımla birlite avea reklamındaki gibi ”Oh beeee !!! deyip rahatladık. Şarkıyı dansederek dinledi.Öğretmenini aradım grup kurmakla ilgili sorunlu başka çocuklar var ve veli talep ederse konuşacak.İnşallah en kısa sürede derslere başlarız. Selamlar !!!

  13. matematiklebarisiyorum said

    Gönderdiğiniz cevaba çok sevindim.Grup kurmak bir ön şart değil.Sadece grup olursa daha iyi olur dedim.Yoksa en kötü ihtimal yalnız sizin kızınız olsa bile yine de gelirim.Biz önce gönüllü olanlarla sizin için en yakın zamanda başlayalım.Çünkü eğitim zaman kaybı ilerde telafisi zor sonuçlar doğurabilir…Son söz olarak ”Sevginin Gücü Her Şeye Kadirdir” diyorum. Çünkü sevgi her zorluğu aşar.Kolay gelsin !!!

  14. kusura bakmayın çog fasla turkce bılmyorum.Necıp bey sani bu basarılarından dolayı kutlarım.Baserılarının devemini diliyorm.

  15. isohoca said

    Selamlar,
    Türkiye’de matematik öğretiminde yoğun olarak yaşanan bu sorunların tarafınızdan çözüm önerileri ile kolaylaşacağına inanıyorum. Ama öncelikle öğretmenlerin sizi ziyaret etmeleri gerekiyor. Saygılar
    İsmail KANDEMIR

  16. matematiklebarisiyorum said

    Teşekkürler İsmail Hocam,
    Boş ver öğretmenleri….
    Asıl öğrencileri inandırdığımız zaman bakın neler oluyor neler ……
    Normal zekada her insanda başarmak için belli bir yetenek
    vardır.Yeteneksiz insan yoktur, yeteneklerinin farkında olmayan insanlar vardır.Asıl yetenek, yeteneklerimizin farkına varıp onları nasıl geliştireceğimizi bilmektir.Şu andaki düşünceme (16 Mayıs 2008 ) göre hayatı başarısızlıklarla dolu fakat bu sayfaları kapatıp beyaz bir sayfa açmak isteyen birini başarıya ulaştırmak benim için daha kolay ve daha zevkli bir iştir.Çünkü Nasrettin Hocanın deyimiyle *Damdan düşenin halinden ancak damdan düşen anlar.Ben öğrencilik hayatım boyunca çoooook damdan düştüğüm için başarısızlık yaşamış öğrencilerin pskolojisini benim kadar anlayacak çok az kişi vardır.Onlar da mutlaka benim gibi damdan düşen insanlardır.Başarısızlığı yaşayarak öğrenmiş bu öğrencilere başarıyı anlatmak dah kolay…

    Bazıları için bu iddia çok abartılı gelebilir.Ama çok yakında (”Allah Ömür Verirse” Belki yarın belki yarından da yakın) söylediklerimi ispat edeceğim.

    Mat. Sevdiren Adam Necip GÜVEN Eskişehir 16 Mayıs 2008

  17. TUBA Şensoy said

    Necip hocam merhaba bugün 12 haziran bu akşam sizinle telefonda görüştük.İstanbul’dan aradığımı kitabınıza zor ulaştığımızı anlatmıştım.Sizden tekerlemeli çarpım tablosunu ve çarpma öğretimi çalışmasını istiyorum.İnşallah dediğiniz gibi çarpım tablosu ezberlemeyi toprağa gömüp üstüne fatiha okuyacağız.şimdiden teşekkürler.

  18. esra said

    ben begendim 🙂

  19. filiz küçük said

    Berlin duvarını yıktılar,
    Ön yargıları biz yıkacağız.
    Dallarını budamak yerine,
    Köküne kibrit çakacağız.
    Sevmez elbet matematiği,
    Bilmiyorsa Pi sayısının değerini,
    Oysa ne zevklidir havuz problemleri,
    İki güzel arabayla hareket problemleri.
    Herkes sever doğarken,
    Oysa matematiği.
    Gözümüzü korkuttular,
    Ürkekliğimiz bu yüzden,
    Oysa ne çok isteriz karnede 5 görmeyi.

    Geçmişi unuttur bize sevgili Necip Güven,
    Gülüşünden bellidir sevdirecek yeniden…
    Çoğuna göre bir umut,
    Kimine göre yalnızca bir öğretmen.

    Saygılarımla,
    Filiz Küçük 23/ 06 /2008

  20. filiz küçük said

    Her problem çözülür,
    Kimi pratikle,
    Kimi teorikle.
    Oysa zora sokarız,
    Çoğunu gözümüzde.
    Taşıyamam deriz bu yükü,
    Düz yola viraj ekleriz.
    Ne de kolaydır çözümü,
    Doğru yerden bakınca.
    Gözlerimizle bakmayı,
    Kulaklarımızla işitmeyi,
    Ellerimizle hissetmeyi,
    Burnumuzla koklamayı,
    Dilimizle konuşmayı,
    Becerebiliyorsak,
    Yüreğimize inancı ekler,
    Beynimizden korkuyu çıkartırsak,
    Geriye kalır dört işlem.
    İşte size destek NECİP GÜVEN
    Zaten değil midir?
    Tüm öğrenciler “Tavuk değil kartal ” diyen.

    Filiz Küçük 23/ 06 /2008

  21. Ayfer Andaç said

    Sayın Necip Bey.Yaz geldi, okullar kapandı.Ben de tam kızıma ezbere başlatmayı düşünüyordum ki internette yazılarınızla karşılaştım.
    Kitabınıza nasıl ve nereden ulaşacağım? Bir an önce kitabınızı almak istiyorum.Saygılar İyi Çalışmalar Ayfer

  22. matematiklebarisiyorum said

    Sakın Ayfer Hanım, haberiniz yok mu? ”Çarpım Tablosu Ezberi Öldü.Eskişehir de 22 Mayısta Ezberin cenaze namazını kıldık.
    Çocuklara psikolojik işkencenin diğer adı olan ”Çarpım Tablosunu” çocuklara ezberletmeye çalışanlara savaş açtım.
    Çarpım Tablosunun ezberletmeyi ödev olarak verenler gerçek eğitimci olamaz.Çarpım Tablosu ezberlenmez , öğrenilir.Çarpım Tablosunu öğrenmekte çok kolay ve eğlencelidir.Çevrenizdeki belediyelere ve sivil toplum kuruluşlarına anneler-babalar olarak başvurun.Onlardan salon alıp beni davet ederseniz yol parsı dahil hiç bir ücret almadan her yaşta öğrenci ve büyüklere ”2008 Model Sarmal Yöntemle Ezbersiz ve Eğlenceli Çarpma Öğretimini uygulamalı
    göstermek için davetlerinizi bekliyorum.Bu konuda bana ulaşmak isteyenler necipguven2003@mynet.com adresinden iletişime geçebilir.Tekrar ediyorum.Ezber öldü, Necip GÜVEN
    sağ olduğu sürece artık ”Çarpım Tablosu Ezberini” kimse
    hortlatamaz.Buna asla izin vermeyeceğim.

  23. Oğuz ve Melih said

    Slm Necip Hocam bizi hatırladınız mı? Biz Namık Kemalden 4 ve 5 . sınıfta okuttuğunuz kızlarla sık kavga eden gençleriz.Siz gercekten iyi bir egitimcisiniz, size olan saygımız sonsuz. Çalışmalarında başarılar dileriz… Hocam inşaallah Melih de matematiği sevecek…

  24. ferhan said

    Merhaba hocam, bıkmadan usanmadan çocuklara matematiği sevdirme telaşınız hayranlık uyandırıcı 🙂 Her ne kadar yeterince anlaşılamıyor olsanız dahi ben kitaplarınızın faydalı olacağına inanıyorum. Ayrıca üst düzeyde matematiği kolaylaştırıcı formüller bulunmasını sağlayacak arkadaşların da desteğiyle büyük bir sorunun çözülebileceğine inanıyorum.
    Başarılar…

  25. Anlamlı bir görev edinmişsiniz, umarım bir gün sizin gibi yaratıcı insanların kitapları ders kitabı olarak kullanılır.

  26. ilyas topal said

    kitabını beğendim araştırmak insanlara ufuk açmak çok güzel fakat yöntem olarak zor ve sıkıntılı bir sistem bunun için de sistem olarak daha iyi başarılı olmanın yolu siyasetcilere ulaşmandır başarılarının devamını dilerim saygılar……..sevgiler hürmetler

  27. matematiklebarisiyorum said

    Teşekkürler Beyaz Tavşan, kitaptan önce gençlerle birlikte çılgınca matematik projeleri üretmemiz gerekiyor.O projeleri ürettiğimiz zaman ”Çılgın Matematikçilerimiz ” Aslı, Melike gibi gençlerimiz o söylediğiniz kitapların en güzellerini yazacak İnşaalah… Şimdi problemleri tesbit edip üretme safhasındayız.Merdivenleri kendimizden emin ama basamak basamak çıkacağız.

    Merhaba İlyas Bey, Benim siyasetçilerle işim yok.Ben çocuklara ve gençlere ulaşmak için çalışıyorum. Hani hep söylenen bir söz var ya ”Matematiği çocuklara anlatmak için çocukların seviyesine inmeliyiz.”

    Ben de diyorum ki ”Matematiği çocuklara ve gençler anlatmak için çocukların ve gençlerin seviyesine ÇIKMALIYIZ.Bütün çabam bu…Onların seviyesine ÇIKABİLİRSEM bu iş çözülür.Çünkü biliyorum ki çocuklar ve gençler bir çok konuda benden ilerideler …Anlayacağınız onların seviyesine çıkmak için çooooook çalışmalıyım çooooooooook !!! Çocuklar ve gençler siz güzel şeylere layıksınız !!!

  28. Değerli hocam;
    Matematikten çok çekmiş, ancak geç olsa da barışmış birisi olarak yaptığınız çalışmaları çok takdire değer buluyorum. Bu yolda başarılı olduğunuza ve olacağınıza şüphem yok.
    Sevgi ve selamlarımla başarılarınızın devamını dilerim.

  29. sema çetin said

    matematikle barışıyorum kitabını almak istiyorum yazarın sitesine ulaşamıyorum

  30. figen said

    değerli hocam tek kelime ile MÜKEMMEL..okullara tanıtım broşürü gönderseniz,öğretmenler vasıtası ile veliler haberdar olsa kitaplarınız bence daha çok satar diye düşünüyorum.emeğinize sağlık.